2012-06-12

Nya myndigheter på gång

Moderata partisekreteraren Kent Persson föreslår nu flertal nya myndigheter.
- Skatteverket är väl det som jag är mest nöjd med att ha kommit på, förklarar Kent Persson.

- Jag har tänkt mig att människor ska betala något som vi Nya Moderaterna har hittat på som kallas för skatteavdrag. Det är helt genialt! Vi har ju lanserat flera andra avdrag med stor lycka, och nu är det alltså dags för skatteavdraget, som vi då tänker att Skatteverket ska pyssla med. De slantar som Skatteverket drar in tänker jag att vi i Nya Moderaterna ska använda till att dryga ut partikassan så att vi kan komma på ännu fler myndigheter, som det här med Försäkringskassan, som jag kom på när jag satt på dass i går, fast jag måste utveckla det vidare, det kan lätt missbrukas, och då behöver vi ju några myndigheter till som ska kolla upp det där missbruket, polis kanske? Det är helt underbart, the sky is the limit! Utropar den lyckliga partisekreteraren.


Det är ännu okänt hur mycket tid som Kent Persson ägnar åt att studera omvärlden.